Suomalainen kastikebrändi jälleen voitokkaana Yhdysvalloissa

Poppamiehen uusi chilikastike sekä grillikastike palkittu parhaina tuotteina maineikkaassa alan tapahtumassa 

Suomalaisen chili- ja BBQ-brändi Poppamiehen uusi chilikastike sekä uusi grillikastike on palkittu kategorioidensa parhaina tuotteina Yhdysvalloissa järjestettävässä International Flavor Awardsissa. Poppamiehen tämän syksyn uutuus ja isoin lanseeraus Sriracha -chilikastike vei voiton Hot Sauce Asian -kategoriassa ja BBQ Vinegar –sarjan parhaana tuotteena palkittiin Poppamiehen uusin grillikastike Smoky Hickory BBQ Sauce.
International Flavor Awards järjestetään vuosittain USA:ssa Wisconsinissa ja maineikkaassa ruoka-alan tapahtumassa kilpailee useiden eri valmistajien mausteisia ja vahvoja tuotteita ympäri maailmaa. Tänä vuonna kilpailussa oli jälleen useita kategorioita, joissa kaikissa kisasi satoja kastikkeita, hilloja, marinadeja, lisukkeita ja juomia. Poppamies osallistui kilpailuun toista kertaa voitettuaan viime vuonna koko tapahtuman parhaan palkinnon suositulla Cherry & Cola BBQ -kastikkeellaan.
– Olemme otettuja tästä kunniasta! Upeaa huomata, kuinka suomalaista elintarviketuotekehitystä arvostetaan myös kansainvälisesti! Poppamiehen toimitusjohtaja Caj Sjöman kommentoi palkintoja.
– Tuotekehityksessä panostamme aina aitoihin ja rehellisiin makuihin, esimerkiksi Sriracha -chilikastikkeessamme ei ole käytetty lainkaan säilöntäaineita, siinä on vähemmän suolaa ja se on valmistettu meille varta vasten tähän tarkoitukseen kasvatetuista chileistä, kertoo Poppamiehen tuotekehityksestä vastaava Marko Suksi.
Vuonna 2008 perustettu tamperelainen Poppamies Oy on yli kymmenvuotisen taipaleensa aikana nostanut liikevaihtoaan noin kahdellakymmenellä prosentilla vuosittain ja saman tahdin odotetaan jatkuvan ja jopa kiihtyvän viennin ulottuessa jo kymmeneen maahan. Poppamies kehittää ja suunnittelee itse tuotteensa ja brändin laadukkaita kastikkeita ja maustetuotteita myydään lähes kaikkien markettien hyllyillä ympäri Suomen.